2025. Február 11., Kedd
Izgalmasan alakult az idei F1-es világbajnokság 17. futama.
Az élről induló Charles Leclerc a rajtnál megtartotta vezető pozícióját, mögötte Piastri megőrizte a második helyét. A harmadik helyre viszont Perez zárkózott fel, aki megelőzte Carlos Sainzot.
Az élen Leclerc szépen lassan növelte előnyét Piastrival szemben.
A Ferrari monacói pilótája a 17. körben kapott új gumikat, és vissza tudott jönni a McLaren ausztrálja elé, aki 20. körben azonban egy nagyon mély féktávval megelőzte Leclerct, és átvette a vezetést!
Ennél az esetnél Piastri bátor volt, míg Leclerc nyitva hagyta a belső ívet. Ezt követően Leclerc folyamatosan nyomás alatt tartotta a McLaren fiatal ausztrál pilótáját, többször is próbálkozott az előzéssel, de nem járt sikerrel.
A verseny végére elfogytak a monacói hátsó gumijai, így nem előre, hanem hátrafelé kellett figyelnie. Hármas csata alakult ki a második helyért Leclerc, Perez és Sainz között.
Ennek az lett a vége, hogy utóbbi kettő az utolsó előtti körben összeütközött és kiesett.
Így a versenyt teljesen megérdemelten Oscar Piastri nyerte, mögötte Leclerc, a nevető harmadik, a Perez-Sainz balesetből profitáló George Russell lett.
Lando Norris végül Verstappent megelőzve bejött a negyedik helyre, a holland lett az ötödik. Ráadásul a brit a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is elvitte, így három ponttal csökkentette hátrányát az összetettben holland riválisával szemben.
Ezt a futamot Leclerc, ha határozottabb, s nem engedi el maga mellett Piastrit behúzhatta volna, annál az előzésnél a monacói nagyon engedékeny és puha volt.
A futam után vizsgáltak a stewardok a Sainz Perez ütközést, de végül senkinek sem osztottak ki büntetést, úgy gondolom, hogy helyesen.
A konstruktőri bajnokságban a McLaren átvette a vezetést a Red Bulltól, s meglepő lenne, ha nem a brit csapat nyerné a gyártok bajnokságát.
Versenyzői nyilatkozatok
1. Oscar Piastri (McLaren)
„Az első etapon, amikor Charles elég könnyedén elhúzott, azt gondoltam, mi leszünk a második legjobbak. Még Checo is tartotta velem a lépést, és láttam Carlost is, hogy nagyon gyors volt a közepes gumis etap végén.”
„Amint elvesztettem a DRS-t, nem volt meg a tempóm. A kiállás után láttam, hogy újra egészen közel kerültem, és úgy éreztem, extra tapadással rendelkezem. Muszáj volt megpróbálnom, mert tudtam, hogy ha akkor nem előzök, sosem fogok előzni.”
„Elismerésem Charles-nak, mert hihetetlenül sportszerű volt. Talán azt gondolta, egyenest a bukótérbe csúszok, de kellemes meglepetés volt, hogy sikerült megcsinálnom a kanyart. Nagy volt a kockázat, nagyon elszántam magam arra az előzésre, de ez kellett a futam megnyeréséhez, mert nem igazán akartam másodikként célba érni.”
2. Charles Leclerc (Ferrari)
„A versenyt az igazat megvallva azzal vesztettük el, hogy nem igazán védekeztem az egyenes végén, miközben kellett volna. De ez van. Néha hibázol. Tanulni fogok belőle.”
„Rosszul ítéltem meg ezt, és Oscar megelőzött az első kanyarban. Nem aggódtam túlzottan. Csak szerettem volna DRS-távolságban maradni, életben tartani a gumikat, hogy később próbálkozhassak az előzéssel. Viszont nem volt már még egy lehetőségem, mert túl lassúak voltunk az egyenesekben. Egy kicsit rosszul ítéltem meg, aminek komoly következménye lett. Néha fájó, és ma fáj. De ez van.”
4. Lando Norris (McLaren)
Örülök a csapat miatt. Oscar nyert, én negyedik lettem – ez jobb, mint amit vártunk. Nagyon örülök, a konstruktőri bajnokságban át is vettük a vezetést a Red Bulltól. Jó rég volt már, hogy legutóbb az élen álltunk. Már ez is szép, és az is, hogy sikerült hoznom pár pontot Maxon azok után, hogy a tizenötödik helyről rajtoltam. Elégedett vagyok a mai nappal.”
„Tegnap igazán balszerencsés voltam a sárga zászlóval. Anélkül talán ma kettős győzelmet is arathattunk volna. Emiatt nem vagyok maximálisan elégedett, de a csapatnak örülök, a csapat összes tagja miatt”
„Arra számítottunk, hogy ez lesz a leggyengébb versenyünk, erre megnyertük. És most várjuk Szingapúrt, ahol ismét mindent beleadunk.”
5. Max Verstappen (Red Bull)
„Már az időmérőn éreztem, hogy az előtte végrehajtott beállítási változtatások nem a legjobbak. Ezért fizettünk meg. Talán ennyire egyszerű, hiszen ha megnézzük Checót, sokkal jobb versenye volt, sokkal elégedettebbnek tűnt. Mi kipróbáltunk valami mást az időmérő előtt, és nem vált be.”
„Csapatként nyertek és veszítetek. Természetesen nem vagyok elégedett ezzel a teljesítménnyel, de közben van, hogy nagyszerűen működik: változtatsz az időmérő előtt, és az autó összeáll. Sajnos most nem így lett”
Verseny végeredménye
1. Oscar Piastri McLaren-Mercedes 1:32:58.007
2. Charles Leclerc Ferrari +10.910
3. George Russell +31.328
4. Lando Norris McLaren-Mercedes +36.143
5. Max Verstappen Red Bull Racing +1:17.098
6. Fernando Alonso Aston Martin +1:25.468
7. Alexander Albon Williams-Mercedes +1:27.396
8. Franco Colapinto Williams-Mercedes +1:29.541
9. Lewis Hamilton Mercedes +1:32:396
10. Oliver Bearman Haas-Ferrari +1:33.127
11. Nico Hülkenberg Haas-Ferrari +1:33.465
12. Pierre Gasly Alpine-Renault +1:57.189
13. Daniel Ricciardo RB-Honda RBPT +2:26.907
14. Zhou Guanyu Kick Sauber-Ferrari +2:28.841
15. Esteban Ocon Alpine-Renault 1 kör hátrány
16. Valtteri Bottas Kick Sauber-Ferrari 1 kör hátrány
Kiesett
Sergio Pérez Red Bull Racing (ütközés)
Carlos Sainz Ferrari (ütközés)
Lance Stroll Aston Martin (fékhiba)
Yuki Tsunoda RB-Honda RBPT (ütközés)
Leggyorsabb kör: Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:45.255 (42. kör)
Világbajnokság állása
Egyéni
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 313 pont
2. Lando Norris (brit, McLaren) 254 pont
3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 235 pont
4. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 222 pont
5. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 184 pont
6. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 166 pont
7. George Russell (brit, McLaren) 143 pont
8. Sergio Perez (mexikói, Red Bull) 143 pont
9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 58 pont
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 24 pont
Konstruktőri
1. McLaren 476 pont
2. Red Bull 456 pont
3. Ferrari 425 pont
4. Mercedes 309 pont
5. Aston Martin 82 pont
6. Visa-RB 34 pont
7. Haas 29 pont
8. Williams 16 pont
9. Alpine 13 pont
10. Kick-Sauber 0 pont
Forrás: en.wikipedia.org
Idézetek forrása: m4sport.hu
Kép forrása: freepik.com
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is!
Link másolása